Al over de helft - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ramon Schellinx - WaarBenJij.nu Al over de helft - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ramon Schellinx - WaarBenJij.nu

Al over de helft

Door: Ramon Schellinx

Blijf op de hoogte en volg Ramon

19 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is weer tijd voor een reisblog! Ik ben al over de helft van mijn stageperiode in Kaapstad. Ik merk dat mijn Engels beter begint te worden, en misschien wel beter dan mijn Nederlands. Op stage loopt alles voorspoedig in het algemeen en mijn projecten beginnen steeds meer vorm te krijgen.

Mijn vader en Marianne zijn langsgekomen voor tien dagen. We hebben een leuke tijd gehad, met veel hoogtepunten. Een daarvan was een bezoek aan Drakenstein Prison, in de buurt van Franshoek, tijdens een winetour. Drakenstein Prison is bekent omdat dit de laatste plek is, waar Nelson Mandela gevangen is gehouden. Hij was gevangen gehouden in het huis van de eigenaar van de voormalig boerderij, wat toentertijd gekocht is geworden door de Zuid Afrikaanse staat om een gevangenis van te bouwen. Na een trip door de gevangenis, kregen wij het privilege om het huis te bekijken waar Nelson Mandela gevangen is gehouden. Ik kan met geen enkele woorden beschrijven wat door mij heen ging, echter is dit een super herinnering.

Na de familie vakantie, was het tijd om weer sportief te worden, het is tijd voor de Colourrun. Na 5km gerent te hebben op de gelukkigste plek op de wereld, was het tijd voor een groot festival. Het was erg geweldig om hier deel van te zijn. De week erna was de rugby bekerwedstrijd in Kaapstad. Nadat WP, de rugbyclub van Kaapstad, gewonnen had, was het een groot feest op het rugbyveld.

De week erna kregen we hoog bezoek uit Nederland; Anne-Marie en Henny Steinen. Ze kwamen op bezoek samen met Nicky in ons kantoor in Kaapstad en kregen een presentatie van Marijn en mij. Op zaterdag was een braai bij Nicky, en vooraf gaand organiseerde SCORE onze tweede Township Experience. Zondag stond sharkcage diven gepland, echter ging het niet door, door de slechte weersomstandigheden. Zondag 2 november hebben we het gelukkig kunnen inhalen. Verder is skydiving ook afgelast op 9 november, maar zondag is er weer een kans .

Zoals jullie zien gaat het erg goed hier en ik wil hier echt nooit meer weg. Ik hoop jullie voldoende op te hoogte gesteld te hebben. Voor personen die Kaapstad gaan bezoeken en meer van Zuid Afrika willen meekrijgen; je kunt een Township Experience boeken bij SCORE. SCORE neemt je mee naar het echte leven in een Township. Het is een zeer leuke, interactieve en unieke ervaring! Daarbij help je de locale ondernemingen en projecten van SCORE. Mail voor meer informatie: ramon@score.org.za Ik hoop je te mogen verwelkomen in een van onze Experiences!

Cheers
Ramon

  • 19 November 2014 - 19:14

    Marianne :

    Hallo Ramon ,

    wij willen alweer terug en ons fotoboek is prachtig geworden .
    Super daarzo ,geniet er nog even van !!!

  • 19 November 2014 - 22:13

    ANNELIES:

    fijn dat je het naar je zin hebt.
    ik mis je wel me sporten. maar niet treuren ,je komt toch weer terug over een paar maanden,ben goed bezig.volgens mij heb jij daar veel nieuwe vrienden erbij gekregen,gelukkig toch.heel vele groetjes en knuffels uit maastrcht.

  • 20 November 2014 - 15:09

    Frank Simonis:

    Hoi Ramon,
    Net over de helft van je stage..... M.a.w. het glas is nog (bijna) half vol: hartstikke goed toch!
    Tof om te lezen dat je in ZA zo'n goede tijd hebt, dus profiteer er maar van zolang het kan. Bij ons begint het nu juist te winteren en bekruipt mij soms het gevoel van "another shitty day in paradise". Grtz Frank.


  • 27 November 2014 - 10:58

    Marie-Louise Clemens-Schellinx:

    Hoi Ramon,
    Ik heb vanochtend met veel genoegen je reisverslag gelezen. Wat een enorme ervaring voor je.
    Ook leuk dat je Vader en Marianne bij je op bezoek zijn geweest. Jongen geniet er van
    Ik ben trots op je.
    Knuffels van je oudtante(zus ven je Opa)
    Marie-Louise

  • 25 December 2014 - 10:11

    Annelies:

    hey,ramon

    vanuit nederland een zalige kestmis en een goed nieuwjaar gewenst.
    nog heel even en je komt alweer bijna terug .
    dan hoop ik je weer gauw te zien in de sportschool.
    kunnen we weer ouderwets lol maken en weer lachen .

    groetjes uit maastricht en tot soon.

    annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 778
Totaal aantal bezoekers 2052

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Living the local live @ Kaapstad

Landen bezocht: