Let`s get started - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ramon Schellinx - WaarBenJij.nu Let`s get started - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ramon Schellinx - WaarBenJij.nu

Let`s get started

Door: Ramon Schellinx

Blijf op de hoogte en volg Ramon

21 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal,

Leuk dat je mijn eerste reis blog leest!!! Voor mijn studie ben ik nu in Kaapstad, Zuid Afrika, om mijn eerste stage te volbrengen. Via verslagen probeer ik jullie op te hoogte te houden van mijn ervaringen in Kaapstad.

Na een lange vliegreis, startend in Amsterdam, via Dubai, eindelijk in Kaapstad aangekomen. Na gekoppeld te worden aan een Duitse door de douane van Zuid Afrika, was ik eindelijk in Zuid Afrika. Na een rit van een kwartiertje, ben ik aangekomen in mijn nieuwe huisje voor een half jaar in Obs. Veel uitrusten kon ik niet, want een sushirestaurant was al op mij aan het wachten. Om daarna de avond af te kunnen sluiten in een bar onder het genot van het spelletje bierpong. Helaas werd ons team, team 2DIRTY, al in de eerste ronde uitgeschakeld. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Na flink want nieuwe mensen te leren kennen, was het tijd om naar huis te gaan.

Vrijdag 15 augustus ben ik de dag begonnen met lekker uit te slapen en het uitpakken van al mijn spullen. Om daarna lekker te gaan touren door Kaapstad. De tour eindigde bij Signal Hill, waar we een geweldig zonsondergang hebben gezien. Nadat we onze drankjes op hadden gedronken, hebben we onze picknick plaats op geruimd en zijn we met de auto naar Sea Point gereden. Sea Point is een wijk in Kaapstad, gelegen tussen Signal Hill en de oceaan. Zaterdag middag ben ik terug gegaan naar Sea Point. Na een lekkere wandeling over de boulevard en een park in Green Point. Het was tijd voor een housewarming. Na wat inkopen gedaan te hebben, kon het feest beginnen. Na een beetje opruimen op zondag was het tijd voor het strand. Zondag was het zonnetje er goed bij en met 28 graden in de winter was het niet zo slecht.

Maandag was het tijd om te beginnen bij SCORE, een stichting die zich inzet voor sport voor kinderen in townships. Het is belangrijk voor kinderen om zich te ontwikkelen, vooral in Afrika. Na een introductie op het kantoor in het centrum van Kaapstad, zijn we naar Mbekwebi, Paarl gegaan. Dit ligt 70 km van Kaapstad vandaan. In Mbekwebi ligt een groot sportcomplex van SCORE. Na mezelf voor gesteld te hebben aan een geweldig team, was het tijd om aan de slag te gaan. Het complex heeft een groot indoor complex met een voetbalveld, kantine, kleedkamers enz. en het om dit indoor complex ligt een groot stuk grond. Hierop ligt al een betonnen voetbalveld en een cricketveld. Verder is er een groot stuk grond dat nog niet gebruikt wordt. Hiervoor ga ik nu een aantal ontwerpen maken. Daarnaast help ik in Mbekwebi met het organiseren van een aantal evenementen.

De rest van deze week ben ik bezig met het ontwerpen van het buiten terrein. Daarnaast is er s`avonds voldoende gelegenheden om uit te gaan of lekker bij vrienden te zijn. Obs is een veilige wijk overdag, echter is het jammer dat je na half 8 niet meer alleen over straat kunt lopen. Je kunt gelukkig wel voor goedkoop altijd een taxi krijgen. Het openbaarvervoer is in Kaapstad erg goed geregeld. Er rijden op de grote wegen kleine busjes die je naar het centrum rijden en terug voor 7 Rand. Deze busjes rijden altijd en er komt elke minuut minstens een busje.

Zoals je het misschien al in de gaten heb, heb ik het enorm naar mijn in Kaapstad. De mensen zijn erg vriendelijk en de stad is daarbij ook erg leuk. Ik kan het goed vinden in mijn huis en mijn stageplek bevalt mij erg prima.

Tot het volgende verslag!

Ramon

  • 21 Augustus 2014 - 15:49

    E Van Drongelen:

    Hoi Ramon ik heb je verslag met plezier gelezen Jy kunt t goed verwoorden Fyn tot t je goed bevalt want t is toch niet niks even naar Kaapstad heel veel Groetjes!!!!!!!!!! jef elly

  • 21 Augustus 2014 - 19:00

    21 Augusus 2014 Door ANNELIES.:

    Hoi Ramon.Fijn dat alles goed gegaan is .En dat jij er naar jouw zin hebt.Ik zou zeggen ,geniet ervan,want voordat je het weet zijn die maanden zo voorbij.
    Vele groetjes van Annelies

  • 22 Augustus 2014 - 16:14

    Tiny Schellinx-Nijs:

    Hoi Ramon,
    Blij dat ik iets van je hoor .Ik heb een paar keer geprobeerd met skyppe (videogesprek) maar ik wacht wel tot iemand het met mij nog eens probeert.
    Ik vind het fijn dat je je zogoed kunt aanpassen en het prima naar je zin hebt. geniet ervan.
    Kijk uit naar je volgend verslag.

    Oma Tiny.

  • 01 September 2014 - 10:39

    Ingrid:

    Hoi Ramon,
    Leuk en goed geschreven jouw berichtje.
    Toch spannend zo in je uppie in Kaapstad.Maar je hebt de laatste jaren wel bewezen dat jij jezelf
    overal kunt aan- en inpassen. Ik zal ieder verslag uitprinten en aan opa en oma geven zodat zij jou
    ook kunnen volgen. Het eerste verslag vonden ze hartstikke leuk.

    Groetjes van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ramon

Actief sinds 11 Juli 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 2050

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2014 - 23 Januari 2015

Living the local live @ Kaapstad

Landen bezocht: